Ahojte, volám sa Liluš a mojím snom je byť spisovateľka. Preto som si založila blog na písanie príbehov a vyjadrovanie myšlienok. Veľmi pekne ďakujem za každý komentár. Zanechaj odkaz na tvoj blog, nech sa na teba môžem pozrieťSmějící se

Recenzie

17. ledna 2015 v 18:50
Toto je nová rubrika čláknov, ktorými sa budem zaoberať. Budem tu písať o knihách, ktoré som si prečítala a na ktoré sa chystám. Dúfam že sa vám bude páčiťSmějící se

1. DIVERGENCIA

Názov: Divergencia
Originálny názov: Divergent
Autor: Veronica Roth
Rok vydania u nás: 2012
Rok vydania v Amerike: 2011
Vydavateľstvo: Slovart

Mne osobne sa táto kniha veľmi páčila, bola niečím veľmi zaujímavá. Téma a myšlienka je super, skladám poklonu autorke, ale bolitam aj chyby, to nemôžem zaprieť. Kniha prvá je naozaj úžasná, kým boli v stane Neohrozenosti bola bezchybná. Avšak potom sa začali simulácie a samé iné hlúposti, takže potom ma už prestala baviť. Na Vianoce som dostala všetky diely, takže ich musím dočítať, ale radšej by som s nimi nezačala. Táto kniha ma milo potešila, bolo to dobre napísané aj upravené. Kniha bola napínavá a dobrodružná. Určite túto knihu odporúčam, je skvelá pre toho, kto má rád postapokaliptické knihy a filmy. Aj film Divergencia je super, avšak aj tu sa režiséri s filmom pohrali a vytvorili úplne iné scény.
Niečo o knihe: Hlavnou postavou je šestnásťročná Beatrice "Tris", ktorá sa po testoch dozvie, že je divergentná. Tori, žena ktorá ju testuje hovorí, že je to veľmi nebezpečné a nemôže to povedať vôbec nikomu. Na teste jej vyšli tri frakcie: Neohrozenosť, Sebazaprenie a Informovanosť. Na rozhodovacej ceremónii si vyberie Neohrozenosť, takže už navždy opustí svoju rodinu v Sebazaprení. Prechádza tvrdým výcvikom a stretáva sa s chalanom, ktorý ju priťahuje, no zároveň desí. A potom prídu simulácie, ktorými Informovanosť ovládla Neohrozenosť, aby zničila Sebazaprenie kvôli tajnej informácii, ktorú chcú získať. Vodcovia Neohrozených sa spájajú s Informovanými. Informovanosť však ide po divergentných, pretože oni sú imúnni voči ich séram a simuláciám, takže sa Tris dozvedá, že Neohrozenosť bolo to najhoršie, čo si mohla vybrať...

Knihu hodnotím na štyri hviezdičky z piatich

Je tu toho málo, ospravedlňujem sa, ale nestíham.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.